Παρασκευή 30 Μαΐου 2014


ΟΜΑΔΑ "ΤΙ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΑΚΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ" (Μαρίνα, Ιωάννα, Λούις, Νίκος)


Τελικά η έρευνα ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε μεταξύ μαθητών της Β γυμνασίου Νυδριού και της Β λυκείου Νυδριού, ώστε να συγκριθούν δυο ηλικιακές ομάδες της ίδιας περιοχής μεταξύ τους, και στην συνέχεια αναζητήθηκε άλλο ένα σχολείο, για να συγκριθούν ίδιες ηλικιακές ομάδες σχολείων διαφορετικής περιοχής. Οι μαθητές του μουσικού σχολείου του νησιού προσφέρθηκαν να συμμετάσχουν στην έρευνα, και αυτό δημιούργησε ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στα παιδιά της ερευνητικής ομάδας, εξαιτίας της πιο εξατομικευμένης και βαθύτερης ενασχόλησης με την σπουδή της μουσικής των εν λόγω συμμαθητών τους.
Στην συνέχεια παρατίθενται ενδεικτικές πληροφορίες επεξεργασμένες, και βασισμένες στις απαντήσεις των μαθητών. Να σημειώσουμε πως το ύφος των απαντήσεων ήταν αυθόρμητο, παιγνιώδες, αλλά ταυτόχρονα και στο ύψος των περιστάσεων.Οι μαθητές είχαν γενικώς θετική και ευχάριστη ανταπόκριση στο κάλεσμα για την συμμετοχή τους στην έρευνα, και αυτό, δεν ήταν καθόλου δεδομένο. Ιδιαίτερα στην περίπτωση μαθητών άλλων σχολείων. 



["η ζωή είναι καλύτερη χορεύοντας"]

Από την Β' γυμνασίου Νυδριού, οι μαθητές απάντησαν πως ακούν κυρίως Ποπ, Χιπ Χοπ, Ροκ, Λαϊκά, και κάποιοι, Τζαζ, αλλά και ελληνικά τραγούδια.
Συνήθως ακούν ραδιόφωνο Σφαίρα και Ράδιο Αρβύλα 3.
Στους αγαπημένους καλλιτέχνες εντοπίζουμε ονόματα όπως Μέλισσες, Eminem, One Direction, Αντώνης Ρέμος, Justin Bieber.
Για να ακούσουν μουσική χρησιμοποιούν κυρίως ηλεκτρονικά μέσα όπως κινητό, ραδιόφωνο, τάμπλετ, mp3 players και υπολογιστή.
Σχεδόν κανείς δεν θέλει να ασχοληθεί με την μουσική στο μέλλον.
Σχεδόν όλοι απάντησαν ότι δεν τους αρέσει η κλασική μουσική και πως τους φαίνεται βαρετή.




Από την Β' Λυκείου Νυδριού, οι μαθητές απάντησαν πως ακούν και ελληνική και ξένη μουσική, House, Ροκ, Ποπ, Χιπ Χοπ. Εντύπωση μας έκανε η αυτοκριτική κάποιου μαθητή "ελληνικά σκυλάδικα, κοινώς, ηλιθιότητες χωρίς νόημα".
Ως προς τους ραδιοφωνικούς σταθμούς, υπήρχε μεγαλύτερη ποικιλία και θεματικό εύρος ανάλογο με τα είδη μουσικής. Εκτός των τοπικών σταθμών δε, είχαν προστεθεί και κάποιοι αθηναϊκοί, υποθέτουμε οτι η ακρόαση λαμβάνει χώρα μέσω διαδικτύου.
Ναι, οι μαθητές αυτοί, ήθελαν να ασχοληθούν με την μουσική στο μέλλον, και θεωρούν οτι τα μουσικά τους γούστα διαμορφώνονται λόγω ηλικίας και προσωπικότητας.
Στην ερώτηση για τα μη αγαπητά μουσικά είδη, αναφέρθηκαν στην παραδοσιακή μουσική, την όπερα, τα "κλαρίνα" και την rock.

Συμπέρασμα: Τα παιδιά αναγνωρίζουν ότι τα μουσικά τους γούστα διαμορφώνονται αποκτώντας οι ίδιοι ταυτότητα, αλλά και εξαιτίας της αλληλεπίδρασής τους με τα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Κάτι που είναι ολοφάνερο, είναι η μεγάλη ποικιλία σε είδη μουσικής αλλά και σε ονόματα καλλιτεχνών/ συγκροτημάτων με τα οποία έρχονται σε επαφή οι νέοι. Γεγονός που εξηγείται με διάφορους τρόπους (εξοικείωση με την τεχνολογία και τα νέα μέσα, αλλά και ζώντας σε ένα πολυπολιτισμικό τουριστικό περιβάλλον).




Από την Β' Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Λευκάδας, οι περισσότεροι ακούνε Ροκ, Χιπ Χοπ, και Ποπ μουσική.
Περισσότεροι από τους μισούς ανέφεραν τοπικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς όπως Πρέβεζα FM, και αρκετοί οτι δεν ακούν ραδιόφωνο.
Οι προτιμήσεις σε καλλιτέχνες κινούνται στο ίδιο πλαίσιο με τις 2 προηγούμενες ομάδες, αλλά προστέθηκαν ονόματα όπως ο Μάνος Χατζιδάκις, οι Red Hot Chilli Peppers, οι Doors και τα Ξύλινα Σπαθιά.
Μουσική ακούν αποκλειστικά μέσω ipad, κινητού τηλεφώνου και υπολογιστή.
Ναι, σχεδόν όλοι θα ήθελαν να ασχοληθούν επαγγελματικά με την μουσική στο μέλλον.
Πιστεύουν ότι τα μουσικά τους γούστα αλλάζουν, λόγω αλληλεπίδρασης με φίλους, και ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους (αποκτούν περισσότερα πιστεύω, έχουν καινούριες ιδέες, και εξερευνούν περισσότερο τα συναισθήματά τους, όπως έγραψαν κάποιοι). Μερικοί πιστεύουν οτι έχουν ήδη σταθεροποιηθεί, ή ότι τα ακούσματά τους έγιναν πιο ποιοτικά σε σχέση με το παρελθόν.

Κάπου εδώ ολοκληρώθηκε το ταξίδι της ομάδας "Τι μουσική ακούν οι νέοι". Σε επόμενη ανάρτηση, θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τον δικό τους αναστοχασμό πάνω στην εμπειρία. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου